Top Aktuality

29.07.2020 Prípravy na Svetový pohár v alpskom lyžovaní v Jasnej sú v plnom prúde, kontrola z FIS bola spokojná

Jasná - Poprad

Ilustračný obrázok

20.07.2020 Pracovno-metodické vzdelávacie stretnutie

Bežecký úsek Slovenskej lyžiarskej asociácie si Vás dovoľuje pozvať na pracovno-metodické vzdelávacie stretnutie trénerov a zástupcov klubov BÚ SLA, ktoré sa uskutoční 1 až 2. augusta 2020 (SOBOTA - NEDEĽA) od 14:00 hod na Chate Opalisko v Závažnej Porube.

Ilustračný obrázok

19.07.2020 Ako začať s freeski tréningom bez lyží?

Ako začať s freeski tréningom bez lyží?

Ilustračný obrázok

16.07.2020 Záver kontroly HKŠ: Slovenská lyžiarska asociácia neporušila zákon

Poprad

Ilustračný obrázok

12.07.2020 Alena Procházková zvíťazila v 1. kole Slovenského pohára v sezóne 2020/2021

Velké Karlovice ČR

30.06.2020 Beskydské turné žiakov v skoku na lyžiach 2020

Beskydské turné žiakov v skoku na lyžiach 2020

Ilustračný obrázok

29.06.2020 1 kolo SLP KL Velké Karlovice

Prvé kolo SLP KL sa uskutoční už 12.7.2020 a to tradične spoločne s konkurenciou z ČR vo Velkých Karloviciach (CZE). Vzhľadom na fakt, že preklopenie databázy SLA na novú sezónu 2020/2021 je v procese a aktuálne nie je možné pridať podujatia do kalendára, prinášame Vám propozície na podujatie aspoň takouto formou. Odklik nižšie v texte.

Ilustračný obrázok

26.06.2020 Kalendár Slovenského pohára v behu na kolieskových lyžiach 2020

Prinášame Vám letný kalendár Slovenského pohára v behu na kolieskových lyžiach 2020.

Ilustračný obrázok

22.06.2020 Grasski Český pohár v Petroviciach - naši lyžiari na tráve boli uspešní

21.6.2020 Petrovice ČR

Ilustračný obrázok

20.06.2020 Bežci na lyžiach absolvovali prvé spoločné sústredenie novej sezóny po pandémii

20.6.2020 Hodruša Hámre

 záznamy 1 - 10 z 1268    nasledujúce   posledný »

19.07.2020 Ako začať s freeski tréningom bez lyží?

Freeskieri nezaháľajú! ❄️ ❄️ ❄️ Venujú sa v lete svojej fyzickej príprave.
Kvalitný a sústredený tréning práve teraz pomôže v zime. Buduje väčšiu istotu, triky pôjdu lepšie a z jazdenia bude mať športovec oveľa lepší pocit.

 

✅ Tak kde začať?


S pofesionálmi vo svojom obore, ktorí trénujú aj našu freeski a snb reprezentáciu, Jakubom Kmeťkom (fyzioterapeut, tréner) a Michalom Barbierom (Majster sveta vo fitness, tréner) sme pre pripravili sériu 4 videí na FB https://www.facebook.com/notes/slovakia-freestyle-team/ako-za%C4%8Da%C5%A5-s-freeski-tr%C3%A9ningom-bez-ly%C5%BE%C3%AD/2714646515440257/, na čo sa zamerať.

 

Na tomto princípe majú postavený svoj tréning aj naši športovci ako Michael Oravec, Samuel Jaroš, Klaudia Medlová či Marián Sumka.

 

Je to tak jednoduché:

📌 1 DÝCHAJ
📌 2 PREVRÁŤ SA
📌 3 HÝB SA
📌 4 VYTVOR

 

1 DÝCHAJ

 

Každý lyžiar pred tým, ako víde na kopec, musí byť silný a dobre stavaný. Našim cieľom je byť zdravý športovec, ktorý sa hýbe funkčne. Jednou z našich základných funkcií je dýchanie a stabilita stredu tela.

 

👉 Ukážka cviku:
Nádych nosom 3 sekundy, výdych ústami 3 sekundy => oba smerujú do brucha.

👉 Na čo je to dobré?
Silný stred tela ti pomôže napríklad na dopadoch, kde ťa, ľudovo povedané, nepožuje hneď ako doskočíš.

 

Viac zo sveta fyzio tu: https://www.facebook.com/jakubphysio

 

2 PREVRÁŤ SA

 

Opačná pozícia ej kej ej stojka. Stojka je dobrá zo statického, silového hľadiska. Stojka ti dopomôže k ďalšej koordinačnej vlastnosti a tou je rovnováha.

 

👉 Ukážka cviku a základné kroky:
A) výdrž na rukách (alebo vrana) ti pomôže preniesť váhu na vrch tela a pracovať so stabilitou.
B) stojka na hlave, môžeš robiť na začiatku pri stene.
C) stojka na rukách

Buď v jednej línii, chyť stabilitu a spevni telo!

👉 Na čo je to dobré?
Stojka nás naučí orientovať sa dole hlavou v rôznych trikoch, rotáciách, saltách, akrobatických prvkoch. Poskytuje dobrú silu horných končatín aj jadra - stredu tela aj rozsahu.

 

Tu nájdeš podrobné videá ako

 

3 HÝB SA

 

Flexibilita je dôležitou súčasťou nášho športu.
Chceš zvyšovať mobilitu alebo flexibilitu, ktorá je aktívna. To znamená nie sme statický, ale chceš mať svoje pohyby pod kontrolou.

 

👉 Ukážka cviku:
Mobilizácia na bedrový a kolenný kĺb sa vykonáva napríklad v pozícii 90:90. Môžeš spraviť 10 až 20 opakovaní v niekoľkých setoch.
Mobilizáciu hrudníka a ramena môžeš precvičiť v polokľaku s krútením ruky tak ako vo videu. Nezabudni pri tom dýchať, nádych nosom, výdych ústami ;).

👉 Na čo je to dobré?
Vo svojich kĺboch chcem pracovať v plných rozsahoch, funkčne a s určitou silou a kontrolou.

 

 

4 VYTVOR 

 

Akrobacia a ovládanie svojho tela je úplná nevyhnutnosť pri našom športe. Oproti stojke, toto je dynamický cvik.
Je dôležité toto cvičiť ,,sám so sebou’’, mimo lyžiarskej výstroje, s odrážaním z vlastných nôh.

 

👉 Ukážka cviku:
A) predné rotácie - koúľ vpred, letmo, premet vpred z hlavy a z rúk, salto vpred, ktoré sa dá ďalej nadväzovať do dvojitého a podobne.
B) zadné rotácie - kotúľ vzad, makako (polo premet vzad), flip (premet vzad), salto vzad
C) bočné rotácie - mlynské kolo (premet bokom), rondat, side flip, mlynské kolo bez rúk (arab alebo aerial)

👉 Na čo je to dobré?
Okrem ovládania vlastného tela nám akrobacia dopomáha s priestorovou a pohybovou orientáciou.

 

Tu nájdeš podrobné videá ako

 

Do pozornsoti:

 

Ako trénovali reprezentanti v júni 2020: https://bit.ly/reportzkempu1 :-)

 

 

Fotogaléria

 
© Slovenská lyžiarska asociácia 2015, Karpatská 15, 058 01 Poprad, tel: +421 918 249 159, e-mail: info@slovak-ski.sk